Loyaliteitsprogramma en loyalty cards

loyaltycardEen loyaliteitsprogramma is een gestructureerd marketing programma die de loyaliteit van de klant beloont. Het belonen van het loyale koopgedrag heeft als doel het vergroten van uw marktaandeel en uiteindelijk de winst. De loyaliteit van de klant moet hiervoor gestimuleerd worden en dat gebeurt door voordelen aan herhaal aankopen te hangen.

De voordelen van een loyaliteitsprogramma

Een loyaliteitsprogramma brengt veel voordelen met zich mee. Het is dan ook niet zo gek dat veel bedrijven overwegen een programma op te zetten. De voordelen die u uit een loyaliteitsprogramma kunt halen zijn:

  • Actieve klantenbinding
  • Stimuleren van uw verkopen
  • Klanten belonen voor aankopen zonder marge in te leveren
  • Meer kennis over uw eigen producten
  • Meer kennis over het aankoopgedrag van uw klanten.
  • Meer inzicht in uw klantprofielen
  • Directe communicatie met uw klanten
  • Gesegmenteerd uw klanten benaderen

Loyalty cards

Klanten die deelnemen aan een loyaliteitsprogramma krijgen doorgaans een pas waarmee ze voordeel bij elkaar kunnen sparen. Dit soort passen worden ook wel klantenkaarten, puntenkaarten of spaarkaarten genoemd.

Deelnemende klanten krijgen doorgaans een spaarpas. Andere termen zijn klantenkaart, puntenkaart of clubkaart. Meestal komt een spaarpas in de vorm van een plastic kaart of pas ter grootte van een creditcard. Vaak wordt een spaarsysteem gehanteerd. Dit kan elektronisch waarbij bestedingen nieuwe punten gespaard worden. Bij het bereiken van een aantal punt kan er met of zonder bijbetaling een artikel aangeschaft worden.

Klantenbinding met een loyalty card

Uit onderzoek is gebleken dat de inzet van spaarpassen een goede keus is om de klantenbinding te stimuleren. Immers, wanneer je bij je favoriete winkel een spaarkaart krijgt heb je nog meer reden om hier te blijven kopen.

Loyalty cards drukken? Bel ons voor advies!

Veel bedrijven die een loyaliteitsprogramma met behulp van een loyalty card willen invoeren wenden zich tot Lizacards. We geven advies hoe dit het beste te doen. Dit kan gaan om de introductiecampagne, de keuze voor de spaarmethode of juist korting geven. We adviseren ook bij het ontwerp van de loyalty cards zelf.

Met veel grote winkelketens als klant mogen wij zeggen dat wij veel kennis hebben op het gebied van loyaliteitsprogramma’s.

...